עתירה נגד הדחת הממ"ז: "לא למשטרת בן גביר"

ישראל רובין 1 Comment on עתירה נגד הדחת הממ"ז: "לא למשטרת בן גביר"

התנועה לאיכות השלטון הגישה לבג"ץ בקשה דחופה לעצירת הדחתו של ניצב אשד: "בן גביר רוצה להפוך את משטרת ישראל למשטרת בן גביר, ואנחנו לא נוכל להרשות זאת"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התנועה לאיכות השלטון הגישה הבוקר (שישי) לבית המשפט העליון בקשה דחופה לצו ביניים נגד העברתו מתפקידו של מפקד מחוז תל אביב ניצב עמיחי אשד. התנועה מבקשת מבית המשפט לעצור את סבב המינויים החדש במשטרה עליו הוכרז אתמול, עד לדיון בעתירת התנועה על מעורבותו המוגברת של השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר בעבודת המשטרה.

לטענת התנועה לאיכות השלטון, החששות שעלו בעתירתה מפוליטיזציה של המשטרה, התאמתו אתמול עם העברתו מתפקידו של ניצב אשד. "השר חרג מסמכותו לקביעת מדיניות, ונתן פקודות אופרטיביות קונקרטיות לכוחות בשטח על מנת שיפעילו כוח לדיכוי הפגנה שאינה תואמת את מדיניותו. הדרג המקצועי במשטרה פעל כדין ושמר על זכויותיהם החוקתיות של המפגינים תוך שמירת הסדר הציבורי באופן מידתי, ובתגובה השר הדיח את מפקד המחוז. זאת, מתוך שיקולים פוליטיים זרים, ובמטרה לטהר את שורות הפיקוד הבכיר ממפקדים עצמאיים, שאינם נשמעים להנחיותיו כאשר אלו חורגות מגדר סמכותו", נטען בעתירה.

התנועה דוחה בפנייתה את טענת השר לביטחון לאומי כי מדובר בסבב מינויים שתוכנן מראש, ומזכירה בעתירתה דיווח של העיתונאית דפנה ליאל בסיום ההפגנות, לפיו השר מאוכזב מהתנהלות המשטרה וכי "יתקבלו החלטות בנושא".

עו"ד דר' אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "המעשה הבזוי של השר לביטחון לאומי הוא כתם שלא יימחה. ידע מעתה כל מפקד בכיר במשטרה כי הקריירה שלו נתונה בסכנה כל זמן שלא יענה לדרישות השר. בן גביר הפך את המשטרה היקרה שלנו לארגון פוליטי בשירות משטר דיקטטורי. זה לא יעבור בשתיקה. התנועה קוראת לציבור לצאת להפגנות ענק במוצאי שבת בכל מוקדי המחאה המרכזית, כדי לעצור את ההידרדרות".

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון: "מדובר בטיהור פוליטי של הפיקוד הבכיר במשטרה, שנעשה משיקולים זרים, ותוך חריגה מסמכות. השר בן גביר רוצה להפוך את משטרת ישראל למשטרת בן גביר, ואנחנו לא נוכל להרשות זאת. נעשה כל שביכולתנו כדי למנוע פוליטיזציה של המשטרה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    במצב הנוכחי עוד בחירות והימין נמחק.